Strefa Złotoryja

Wątki
 
speedfight

Temat: JELENIA GÓRA POZDRAWIA :))))))))
servus_lca napisał:

>> NO przecież te wszystkie fabryki tam wymienione są własnie przy autostradzie.
> www.strefa-legnica.com/images/dojazd1.jpg
> Nie rozumiem.

zgadza sie ,przy autostradzie,ale przy ul Jaworzynskiej.Mnie chodzilo o ten
obszar kolo autostrady,ktory jest przy trasie Legnica-Zlotoryja.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,112,14076870,14076870,JELENIA_GORA_POZDRAWIA_.html



Temat: Newsletter DŚ 1
Złotoryjskie kabriolety
Złotoryjskie kabriolety

Wielkie nadzieje mieszkańców powiatu złotoryjskiego wzbudza inwestycja
niemieckiej firmy motoryzacyjnej Kuehnl. Powiat złotoryjski należy do
najbardziej dotkniętych bezrobociem na Dolnym Śląsku - jego stopa oscyluje
wokół 30 proc.


Spółka, która nabyła grunty należące do Legnickiej Specjalnej Strefy
Ekonomicznej produkować ma elementy nadwozia kabrioletów mercedesa, porsche,
ferrari, volkswagena i opla. Powstanie fabryki kosztować będzie blisko 3 mln
zł, a zatrudnienie znajdzie w niej przynajmniej 60 osób. Rozpoczęcie
działalności nastąpi na początku 2006 r.


Inwestor wybrał Złotoryje ze względu na szczególnie dogodne warunki
inwestowania. Oprócz ulg związanych z przedsięwzięciem realizowanym w strefie
swoje dołożyło też miasto (budowa drogi, zwolnienie z podatku od nieruchomości)
i powiat (zamierza dofinansować powstanie każdego miejsca pracy). Szczególne
znaczenie dla gmin wchodzących w skład powiatu ma inna propozycja starostwa:
zamierza ono refinansować koszty dojazdu do pracy w spółce zatrudnionym spoza
Złotoryi. To znakomita wiadomość dla mieszkańców Świerzawy i Wojcieszowa, gdzie
bezrobocie jest dramatycznie wysokie.


(mal)

"Nowiny Jeleniogórskie"
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,550,27003096,27003096,Newsletter_DS_1.html


Temat: Newsletter DŚ 2
Kolejny inwestor w Złotoryi w Legnickiej SSE
.: Kolejny inwestor w złotoryjskiej części Legnickiej Specjalnej Strefy
Ekonomicznej :.
24 lutego 2006 - 13:03

Piąty inwestor otrzymał dziś zezwolenie na rozpoczęcie działaności w
złotoryjskiej części Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Firma
AKSYS-Polska zamierza zbudować tu fabrykę materiałów wygłuszających do
samochodów i sprzętu AGD. Burmnistrz Złotoryi Ireneusz Żurawski twierdzi, że
dzięki strefie powoli widać ożywienie gospodarcze w mieście.

Firma AKSYS Polska zamierza zatrudnić w fabryce 45 osób. Produkcja ruszy
jesienią tego roku.

Marlena Mokrzanowska PRW


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,550,29738009,29738009,Newsletter_DS_2.html


Temat: OGRODY w Polskich miastach i miasteczkach
Niestety nie moge Ci podac jakichkolwiek danych co do bazy noclegowej.
Najlepszym wyjsciem byloby najpierw zrobienie sobie planu co sie chce zobaczyc,
potem wybrac jakas miejscowosc z ktorej blisko do kazdego miejsca i w droge .
Kiedys w gazecie z Wroclawia "Slowo polskie"drukowano rubryke pt.Sposob na
weekend.Bylo wniej wiele informacji o zapomnianych ogrodach i parkach.Sprobuj
ich strone internetowa , moze maja archiwum.Ich adres to www.slowopolskie.pl
Wracajac do parkow ,Dolny Slask mial ich wiele bo klimat sprzyjal (wtedy).Wiele
drzew i krzewow moglo sie tam utrzymac.Tych z cieplejszych stref.
Jeszcze jeden park-Sichow na drodze miedzy Jaworem a Zlotoryja.Piekne stare
tulipanowce.
Pozdro
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,51,127287,127287,OGRODY_w_Polskich_miastach_i_miasteczkach.html


Temat: gigs
Co prawda nie oasis, ale powinno Was zainteresowac.
Jak dla mnie - hip hip hurrej. :)

Myslovitz:

 13.04 Toruń - Central Park, g. 19.00
 14.04 Gdańsk - Parlament, g. 16.30
 15.04 Olsztyn - Come In, g. 19.00
 16.04 Warszawa - Proxima, g. 20.00
 17.04 Katowice - Mega Club, g. 19.00
 19.04 Włocławek - Hala Sportowa, g. 19.00
 20.04 Bydgoszcz - Hala Astoria, g. 19.00
 21.04 Poznań - Eskulap, g. 19.00
 22.04 Szczecin - Zamek Książąt Pomorskich (Dziedziniec), g. 19.00
 24.04 Kraków - Rotunda, g. 19.00
 25.04 Łódź - Dekompresja, g. 20.00
 26.04 Wrocław - Strefa Radia Kolor, g. 19.00
 29.04 London - Borderline Club

Negatyw:

27.03 - Kraków - Pod Jaszczurami
4.04.2002 - Chorzów - Kocynder
5.04.2002 - Będzin - Lotnik
6.04.2002 - Mikołów - Fraktal
7.04.2002 - Bełchatów - 7 Grzechów
10.04.2002 - Poznań - MO
11.04.2002 - Kalisz - ZWM
14.04.2002 - Częstochowa - Filutek
20.04.2002 - Mysłowice - MCK
24.04.2002 - Warszawa - Centralny Dom Qltury
26.04.2002 - Katowice - Gugalander
25.05.2002 - Złotoryja - Mistrzostwa Polski Poszukiwaczy Złota
22.06.2002 - Rybnik - Noc Świętojańska

A jeszcze cytat z ich strony, ktory mnie rozbraja ;)

"Śląska kapela od początku swojej działalności kroczyła wyznaczoną przez
siebie "alternatywną" ścieżką po artystyczną sławę."
Hieh Hieh. Zeby nie bylo... :)

A w ogole, to Negatyw chyba jest az tak alternatywny,ze gdzie by sie nie
pojawili, w prasie czy necie, tam jest zdiecie z tej samej sesji w jakiejs
lazience czy czyms.. ;) heh.. :) A Mietall to chyba ma tylko ta jedna
koszule.. ;)  (na albumie zreszta tez ;) )

Dobra zaraz.. Czemu ja sie tak nad nimi pastwie? :))

And now:
Ciekawostka - Chyba bratu Czaka powiedzieli, ze oasis to oni raczej nie, ale
plyta w pewnym momencie jednak mocno pachnie Columbia...

mef


Źródło: topranking.pl/1078/gigs.php


Temat: Legnicka SSE: Niemiecki inwestor wybuduje fabrykę
Legnicka SSE: Niemiecki inwestor wybuduje fabrykę
We wtorek spółka "Kunhl Polska", z kapitałem niemieckim, otrzymała zezwolenie
na prowadzenie działalności gospodarczej w Legnickiej Specjalnej Strefie
Ekonomicznej.
Jest ona tam 53. inwestorem. Kosztem 2,8 mln zł wybuduje i wyposaży fabrykę w
podstrefie w Złotoryi.

"Jeszcze w tym roku rozpocznie się tam budowa zakładu, w którym produkowane
będą części stanowiące elementy mechanizmów do opuszczanych dachów w
samochodach typu cabrio" - poinformował we wtorek na konferencji prasowej w
Złotoryi prezes Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Ryszard Gibuła.

Spółka zakupiła teren o powierzchni 1 hektara. "W naszym zakładzie w Niemczech
szkolimy już 20 pracowników, a docelowo zatrudnienie wzrośnie do 60 osób.
Działalność zamierzamy rozpocząć w pierwszym kwartale 2006 roku" - powiedział
PAP pełnomocnik inwestora Matthias Kugler.

Zaznaczył, że firma z Niemiec dostarcza elementy do takich marek jak Mercedes,
Porsche, Ferrari oraz Volkswagen i Opel.

"Właśnie do tych dwóch ostatnich aut zamierzamy produkować części w naszym
zakładzie w Złotoryi. Część produkcji będzie stanowiła eksport, ale naszymi
odbiorcami będą też fabryki w Polsce" - powiedział Kugler.

Jak podkreślał burmistrz Złotoryi Ireneusz Żurawski, w której bezrobocie sięga
30 procent, gmina zaoferowała inwestorowi szereg ulg. M.in. na własny koszt za
ok. 700 tys. zł wybuduje mu drogę dojazdową do działki.

"Dzięki temu, że ten ciężar wzięła na siebie gmina, my jako spółka
zarządzająca strefą, mogliśmy zaoferować inwestorowi znacznie korzystniejsze
warunki niż w innych podstrefach, sprzedając mu teren po promocyjnej cenie" -
powiedział Andrzej Dziuba z Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej.

Gmina zaoferowała ponadto niemieckiej firmie zwolnienie od podatku od
nieruchomości oraz pomoc w załatwieniu formalności i pozwoleń.

Ryszard Raszkiewicz, starosta złotoryjski, zaproponował ponadto w pierwszej
fazie działalności firmy dofinansowanie do stworzonych przez nią miejsc pracy
oraz ponoszenie części kosztów dojazdu pracowników zatrudnionych w
złotoryjskiej podstrefie.

Legnicka strefa została ustanowiona rozporządzeniem Rady Ministrów 15 kwietnia
1997 roku na okres 20 lat. Obejmuje swym zasięgiem obszar o powierzchni 416
hektarów.

Strefa ma charakter rozproszony, posiada podstrefy w: Legnicy, Polkowicach,
Krzywej, Lubinie, Legnickim Polu, a także Środzie Śląskiej i od 2000 roku
właśnie w Złotoryi.
/onet/

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,112,27256075,27256075,Legnicka_SSE_Niemiecki_inwestor_wybuduje_fabryke.html


Temat: Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (LSSE)
Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna (LSSE)
Legnicka strefa sukces pod względem zatrudnienia – 4451 osób – zawdzięcza
głównie polkowickiej podstrefie. – To tam zatrudnionych jest ponad 3000 osób –
mówi Ryszard Gibuła, prezes LSSE. – Podstrefy w Legnicy i Polkowicach to
nasze najmocniejsze punkty.


Tereny w LSSE w Legnicy są już wykorzystane w 100 procentach, w Polkowicach
po postawieniu fabryki Sandena wolnych terenów zostanie jedynie sześć
hektarów.

Żaden inwestor nie zainwestował dotąd w podstrefach w Lubinie, Legnickim Polu
i Złotoryi – tłumaczy prezes Gibuła. – Teraz chcielibyśmy zainteresować
naszych inwestorów tamtymi terenami. Polkowice bronią się same i swój sukces
w dużej mierze zawdzięczają swojemu burmistrzowi.

Mamy kilku ambasadorów na świecie – mówi Emilian Stańczyszyn, burmistrz
Polkowic. – Jednym z nich jest były już prezes Volkswagen Motor Polska,
Burkhard Welkener. Firma Sanden inwestować będzie tu głównie dzięki niemu.
Najpoważniejszym miastem konkurującym z nami było Bautsen w Niemczech.
Spełnia się moje marzenie, by kolejnych inwestorów w Polkowicach poszukiwały
firmy już działające na naszym rynku.

Legnicka Strefa może pochwalić się jeszcze jednym wysokim miejscem w rankingu
SSE w Polsce. – Pod względem zainwestowanego kapitału zajmujemy drugie
miejsce – chwali się Ryszard Gibuła. - Inwestycje na terenach sześciu
podstref LSSE kosztowały już 2 mld złotych. Równie imponująco przedstawia się
wartość towarów eksportowych ze strefy. W ubiegłym roku była to kwota 5 mld
złotych. I w tym wypadku najlepsze są Polkowice. Usytuowany tam VW Motor
Polska sprzedał za granicę silniki samochodowe o wartości 4 mld złotych.

Legnicka Strefa to jedna z najaktywniejszych w Polsce. Inwestują tu głównie
firmy motoryzacyjne i budowlane. Jak zakłada prezes LSSE do 2005 roku pracę w
strefie znajdzie ponad 6000 osób.

Anna Osadczuk


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,550,12606620,12606620,Legnicka_Specjalna_Strefa_Ekonomiczna_LSSE_.html


Temat: Newsletter 15
Plany modernizac i budowy dróg w okolicach Legnicy
Z inicjatywy Senatora Mariana Lewickiego oraz Prezydenta Legnicy Tadeusza
Krzakowskiego w legnickim ratuszu doszło do bezprecedensowego spotkania
samorządowców z terenu dawnego województwa legnickiego z Generalnym Dyrektorem
Dróg Krajowych i Autostrad Edwardem Gajerskim oraz szefem dolnośląskiego
oddziału GDDKiA Jackiem Oszytko. Uczestniczyli przedstawiciele samorządów
Legnicy, Głogowa, Polkowic, Lubina, Jawora, Chojnowa oraz Legnickiego Pola, a
także starostowie poszczególnych powiatów.

Tematem spotkania były perspektywy rozwoju układu komunikacyjnego na terenie
dawnego województwa legnickiego. Szczególnie wiele uwagi poświęcono
projektowanej drodze szybkiego ruchu S 3, która łącząc Szczecin z Lubawką przy
granicy z Czechami, biegnie przez prawie wszystkie duże miasta regionu
legnickiego, drodze krajowej nr 94, która ma stanowić alternatywę dla
Autostrady A 4, drodze nr 12 oraz samej Autostradzie. Ta ostatnia znajduje się
w trakcie remontu i modernizacji kilku odcinków. Prace powinny być zakończone w
połowie 2006 roku. Dla projektowanej drogi ekspresowej S 3, która w przyszłości
ma również stać się autostradą, zakończone jest już studium uwarunkowań. Droga
ta powinna tworzyć obejścia dla Głogowa, Polkowic, Lubina, Jawora i Bolkowa.

Prezydent T. Krzakowski stwierdził, że lepszy i nowoczesny układ komunikacyjny
podniesie atrakcyjność gospodarczą miast i powiatów regionu. Dyrektor Generalny
GDDKiA E. Gajerski zgodził się z postulowaną przez szefa legnickiego samorządu
i Senatora M. Lewickiego potrzebą powtórnej analizy lokalizacji węzła
Autostrady i drogi S 3. Wcześniej był on projektowany pomiędzy Legnicą a
Złotoryją. Skrzyżowanie ul Jaworzyńskiej z Autostradą miało mieć charakter
tylko tranzytowy. Stwierdzono jednak, iż koniecznie trzeba wziąć pod uwagę,
czego nie uczyniono przed laty, dynamiczny rozwój gospodarczy Legnickiej
Specjalnej Strefy Ekonomicznej, samego miasta, ogromny wzrost tranzytowego
ruchu pojazdów oraz fakt bardzo już nieodległego (jesień br.) dojścia
zachodniej obwodnicy Legnicy do Autostrady. Analiza tych czynników może
przemawiać za stworzeniem węzła u zbiegu Autostrady A 4 z legnicką obwodnicą.
Szef krajowego drogownictwa i Prezydent Krzakowski wspólnie zadeklarowali
gotowość podzielenia po połowie, między gminę Legnica i GDDKiA, kosztów
stworzenia nowego studium połączenia miasta z międzynarodową drogą A 4. Pomiary
natężenia ruchu (ostanie dane pochodzą sprzed pięciu lat) przeprowadzone będą
jeszcze w tym roku.


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,550,21696156,21696156,Newsletter_15.html




 
Copyright 2006 MySite. Designed by Web Page Templates